Dla mediów

Notatka prasowa

Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni zaprasza na konferencję "Edukacja w Akcji: KreAktywna szkoła", która odbędzie się 09.10.2018 r., w godz. 9-17:30 w siedzibie EXPERYMENTU.

Co zrobić by szkoła odpowiadała na wyzwania przyszłości, a proces edukacyjny był dla uczniów wciągającym doświadczeniem? W ramach najbliższej konferencji „Edukacja w akcji: KreAktywna szkoła” nauczyciele będą mieli szansę porozmawiać o najnowszych trendach edukacyjnych, które pomagają dzieciom i młodzieży w poszukiwaniu kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań.

Kreatywność nigdy nie była tak ważna jak w obecnych czasach. Jak wynika z opublikowanego w 2016 roku raportu Światowego Forum Ekonomicznego, 65 % dzieci rozpoczynających dziś naukę w szkołach podstawowych będzie w przyszłości pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją.  Światowe Forum Ekonomiczne podaje listę kompetencji XXI wieku, niezbędnych do rozwoju uczniów w szybko zmieniającym się świecie. Wśród nich wymienia się umiejętność krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, kreatywność i innowacyjność oraz komunikację i współpracę z innymi.

Podczas konferencji w gdyńskim EXPERYMENCIE  uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w wykładach, na których dowiedzą się jakie warunki trzeba spełnić, żeby umożliwić uczniom kreatywne działanie , jak budować innowacyjne zespoły uczniowskie oraz jak pobudzać mózg „bez użycia prądu”.

W ramach części warsztatowej uczestnicy będą mieli okazję doświadczyć metody, jaką pracował z zespołem Walt Disney, poznają technologiczny niezbędnik kreAktywnego nauczyciela, dowiedzą się jak wykorzystać w edukacji myślenie pytajne, kombinatoryjne i transformacyjne, czym jest stosowany w zespołach IT Scrum oraz jak polecieć z uczniami w kosmos.

Uczestnicy zostaną również zaproszeni do przyszłości, gdzie będą mieli za zadanie odbudować naszą cywilizację od nowa dzięki ekscytującej grze z elementami Virtual Reality.

Całość wydarzenia zostanie zwieńczona spektaklem zrealizowanym metodą teatru forum, podczas którego odważni widzowie będą mogli wcielić się w rolę głównego bohatera, by zaproponować alternatywne rozwiązanie problemu cyberprzemocy.